Kolum
0 comments

Selepas GGV, what’s next?

by on June 1, 2017
 

Ditulis oleh Abdullah 

Saya kira belum terlambat untuk saya mengucapkan tahniah kepada UNIC, Hijjaz dan Mirwana atas kejayaan yang cukup membanggakan di Konsert Akhir Gema Gegar Vaganza musim pertama baru-baru ini. Tidak dilupakan kepada semua peserta yang turut bertanding dari minggu pertama hinggalah minggu terakhir konsert Gema Gegar Vaganza musim pertama. Ternyata program ini berjaya mendapat tempat di hati para penonton terutama peminat nasyid.

Gema Gegar Vaganza musim pertama telah pun melabuhkan tirai. Kini masanya untuk para peserta melakukan gerak kerja bagi menguruskan kemenangan yang telah diperolehi. Di sini saya ingin mengesyorkan 3 perkara yang perlu dilakukan oleh para peserta Gema Gegar Vaganza musim pertama!

Aktifkan Media Sosial Rasmi

Facebook, Twitter dan Instagram; antara medium terbaik media sosial yang menghubungkan antara artis dan para peminat. GGV berjaya menarik ramai peminat baru ke arah artis. Justeru, jangan dibiarkan peminat ini hilang (dan anda juga kembali tenggelam). Aktifkan media sosial rasmi masing-masing.

Tidak semestinya media sosial tersebut perlu dipenuhi dengan gambar selfie 24/7. Artis boleh pertimbangkan untuk berkongsi untaian kata-kata, rangkap-rangkap lagu yang bermakna atau sebarang pengisian yang bermanfaat. Di samping itu, segala perkembangan terkini dan jadual persembahan dan konsert boleh dikongsikan bersama peminat.

Gambar Komersil Satu Pliss…

Gambar Komersil memainkan peranan yang besar kepada seseorang artis. (Baca Artikel: Artis Nasyid dan Gambar Komersil). Pastikan masing-masing mempunyai gambar komersil baharu yang boleh digunakan oleh para penganjur konsert dalam poster-poster atau bunting-bunting konsert. Gambar komersil memberi nilai tambah kepada artis terutama selepas populariti kembali melonjak pasca GGV.

Single Yang Kababoom

What next? Lancarkan single terbaru! Takkan mahu bergantung pada lagu-lagu hits yang sudah lama sahaja? Inilah peluang terbaik untuk para artis mencari bahan terbaik dan menghasilkan single yang meletup! Single ini juga merupakan kemunculan semula (comeback) artis tersebut yang pastinya ditunggu-tunggu oleh para peminat. Single ya, bukan full album baru tau!

Akhir kata, saya menunggu single terbaru korang ya! Terima kasih, wassalam!

APA KATA ANDA?

Loading Facebook Comments ...
Be the first to comment!
 
Leave a reply »

 

Leave a Response